Image
Virtuele kunstgarage

Voor wie nieuwsgierig is maar aarzelt, voor wie niet kan komen, voor nachtbrakers óf voor wie het leuk vindt de ervaring bij kunstgarage Franx met anderen te delen beschikken wij nu over een virtuele tour door de kunstgarage. We zijn er superblij mee! Loop je virtueel even mee?

Dank aan Jan-Evert Zondag van Ardito fotografie voor dit technische hoogstandje!

Over Ardito
Jan-Evert Zondag (1963) is fulltime professioneel fotograaf sinds april 2001. 
In zijn fotopraktijk Ardito (http://www.ardito.nl) maakt hij zowel opdrachtwerk als vrij werk.

Opdrachtwerk: Energie in Beeld
De rode draad door Jan-Evert’s opdrachtwerk is ‘energie in beeld’. Na een start in de podiumsector met beelden van dans, theater en muziek, heeft Jan-Evert geleidelijk zijn blik verruimd tot andere omgevingen. Momenteel richt hij zich voornamelijk op industriële fotografie en architectuurfotografie (technisch en esthetisch). Daarbij bedient hij organisaties in bouw/vastgoed, proces/maakindustrie, zakelijke dienstverlening en logistiek.
Naast actiefoto’s, portretten, productfotografie en beeld van interieur/exterieurs verzorgt Jan-Evert ook de specialismen luchtfotografie, 3D modellen en 360-graden panoramafotografie. Deze technieken past Jan-Evert niet alleen toe in zakelijke/commerciele sectoren zoals bouw, retail en vastgoed, maar ook in de cultuursector (theaterlocaties, erfgoed en exposities).

Vrij werk: Interfaces & Transitions
Naast het opdrachtwerk maakt Jan-Evert ook vrij werk, dat onder meer te zien was op de oude locatie van Terra Art Projects, de kunstrotonde en exposities van Ateliers 1819 en in Duinzigt te Oegstgeest. Hoofdthema van Jan-Everts vrije werk is “Interfaces & Transitions”, vrij vertaald: grensgebieden en overgangen.
Interfaces en transities nemen in onze natuur een zeer belangrijke plaats in. Op de overgang tussen water en lucht, land en water, land en lucht speelt zich bijna alle leven op aarde af. Op de overgang tussen water en land ontstaan in de natuur nieuwe levensvormen, en in onze maatschappij ontstaan oversteekplaatsen, steden, havens. Grensgebieden en overgangen zijn wezenlijk voor de zichtbaarheid: van een luchtbel in water of een waterdruppel in lucht, zie je niet het water of de lucht zelf, maar het licht dat reageert op de overgang via breking of weerkaatsing. Grensvlakken en overgangen zijn hierdoor een onmetelijke inspiratiebron, of het nu gaat over water/lucht, land/water, rivier/zee, stilstand/beweging, scherpte/onscherpte, structuur/wanorde.

Veel van Jan-Everts vrij werk bestaat uit verkenningen van grensgebieden en studies van overgangen. Jan-Evert past daarbij uiteenlopende technieken en specialismen toe: luchtfotografie, studio/macrofotografie, glasfotografie.

Momenteel is Jan-Evert bezig met de opstart van een nieuw vrij-werk project, mede ter gelegenheid van 2 recente jubilea: Ardito’s 20-jarig bestaan en Ardito’s 250-e fotovlucht. Doel van het project is het vanuit de lucht fotograferen van het gehele Nederlandse deel van de rivier de Maas, van Maastricht tot aan de Maasvlakte. Dit project, met verschillende deelthema’s in een meerjaren-opzet, zal leiden tot meerdere exposities en publicaties.

Image

Nieuwsberichten

Image