Sinds september hebben de nieuwe exposities ‘Strijdvaardig – activisme gefotografeerd’ en ‘Lijden’ hun plek gevonden in kunstgarage Franx. Om deze expositieperiode goed te beginnen mochten de hosts weer een workshop Kunst Kijken volgen van Verolique Jacobse. Zij nam de groep mee om nieuwe eigen interpretaties te geven aan de kunst.
Het drieluik van de Syrische kunstenaar Adnan Alloush werd grondig bestudeerd door de deelnemers. Ze zien heftige gebeurtenissen in het kunstwerk en linken dat aan ruimte, kleurgebruik maar ook kerkelijke tradities. Verolique licht toe wat Adnan zelf met het kunstwerk wil zeggen en benadrukt dat zijn interpretatie kan verschillen met onze eigen interpretaties.
Andere mooie analyses komen naar voren bij een gezinsfoto uit Belarus van Remco Koers. De hosts merken op dat de mensen op de foto wat star ogen en dat er een vaderfiguur mist in de opstelling. Vervolgens geeft Verolique de opdracht om met elkaar in tweetallen een van de geportretteerden te kiezen en zich te verplaatsen in die persoon. Wat zou degene voelen? Met elkaar worden die interpretaties besproken en zo vliegt de workshop voorbij. Geïnspireerd kunnen de vrijwilligers een nieuwe expositieperiode tegemoet.

Nieuwsberichten
- Vrijdag 24 november kwam er een flinke groep geïnteresseerden samen voor het
- Hoe kun je wat ‘heimelijk zichtbaar’ is onder woorden brengen? Dat ervaarden de
- Van lege wand naar kleurrijke zwaan! Zaterdag 21 oktober was kunstenaar Bob Mollema aan het werk in
- Met een finissage vol optredens werd de expositie Le plus grand silence afgesloten. Het werk van
- Één piano, 20 pianisten en 840 keer hetzelfde muziekstuk – wie afgelopen weekend in kunstgarage
